Ingó és ingatlan tulajdonok 8, 12, 16, 24 órás, őrzése-védelmi feladatellátása, határozott és
határozatlan időre. Vagyonvédelmi szolgáltatásunk a 2005. évi CXXXIII. törvény a személy-
és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól 2022.03.01
(hatályos) alapján meghatározott, törvényi megfelelősség mellett végezzük.
A birtok védelme és a tulajdonvédelem az egyik legfontosabb biztonsági igény, mely felmerül
minden értéket teremtő vállalkozásnál. A vállalkozások által üzemeltetett területen
kimagaslóan fontos az ellenőrzött és szabályozott körülmények kialakítása, hisz ezeken a
területeken, ellentétben a magánterületekkel, sok olyan személy mozgására lehet számítani,
akik közvetetten kapcsolódnak a vállalkozáshoz. Belső és külső munkavállalók, karbantartást
végző vállalkozók, áruszállítók, és még sorolhatnánk.
Az értékek megóvása egy telephelyen, fontos szempont, de különösen meghatározó egy
telephelyről megalkotott biztonsági kép, mely egy aktív vagyonvédelmet tükröző biztonsági
szolgálat nyújthat. Hatékony, a feladat végrehajtásában, következetes betartja az előírt
szabályok szerinti ellenőrzéseket, aktív a biztonságot érintő észleléskor, és munkája során a
megrendelő érdekei tartja szem előtt, védelmezi a rá bízott értékeket. A telephelyek
őrzésvédelmi feladatainak felállítása, során számos feladatkör kerülhet meghatározásra.
Az egyik leggyakoribb élőerős őrzés védelmi forma, telephelyek esetében a portaszolgálat.
Az alacsony személy és gépjárműforgalmat bonyolító telephelyeken, többnyire egy főbejárat
felügyeletére 1 fő személy-és vagyonőr szükséges, de ilyenkor fontos tisztázni a ki és
beléptetés ellenőrzésére felállított feladatok körét, és hogy az igény, milyen széles körben
kerül meghatározásra. Minél szélesebb feladatkör kerül meghatározásra egy portaszolgálat
részére, annál nagyobb létszám szükséges egy beléptetési pont ellenőrzésére, egy telephely
felügyeletére, ami összetettebb munkát, nagyobb felkészültséget, és több feladatot is jelent.
Vagyonőrök feladatai:
1. őrszolgálat, járőrszolgálat és szállítmánykísérő szolgálat ellátása (szükség esetén
fegyverrel és/vagy kutyával);
2. az őrzött létesítmény, szállítmány biztonságát zavaró személyek tevékenységük
beszüntetésére tett intézkedések végrehajtása;
3. az őrzött létesítményben illetéktelenül tartózkodó, és/vagy gyanúsan viselkedő
személyek igazoltatása;
4. jogszerű intézkedésének ellenszegülő, vagy bűncselekmény elkövetésén tetten ért
személy elfogása és visszatartása a rendőrség megérkezéséig;
5. jogszerű intézkedése elleni aktív ellenszegülés megszüntetésére a jogszabályban
meghatározott és arányos mértékű kényszerítő eszköz alkalmazása;
6. a rábízott vagyontárgyat, az őrzött létesítményt, illetve szállítmányt, valamint a
személyét és a társait ért támadás elhárítása;
7. intézkedései során a törvényesség megtartása, jogszabályok és utasítások betartása,
illetve betartatása;
8. behatolásvédelmi eszközök jelzéseinek folyamatos figyelése;
9. rendkívüli esemény, katasztrófa bekövetkeztekor segítségnyújtás a személy- és vagyonmentésben;
10. a védelmére bízott személy kísérése, figyelése, őrzése, a védett személy ellen
irányuló támadás, zaklatás megelőzése, a védett személy veszélyhelyzetből való
mentése;
Feladatkörök telephelyek élőerős szolgálatához kapcsolódóan:
➢ Teherforgalmi portaszolgálat: (Áruforgalom szabályozás, ellenőrzés)
➢ Gyalogos és /vagy gépkocsizó járőr: (Ellenőrző, felderítő, reagáló, és
beavatkozó egység)
➢ Recepciós szolgálat: (Érkező vendégek fogadása, útbaigazítása)
A látogatókat, ügyfeleket, vendégeket fogad és üdvözöl, magyar és idegen
nyelven is eligazodást, felvilágosítást, segítségnyújtást szolgáló információkat
ad, beleértve az időpont-, személy- vagy helyszínegyeztetést is. Fogadja a
beérkező telefonhívásokat, helyspecifikus adatokat dolgoz fel, postát és
csomagokat vesz át, belépőkártyákat készít el.
Recepció feladata:
1. az ügyfelek fogadása, üdvözlése személyes megkereséskor;
2. ügyfelek telefonhívásainak, egyéb kommunikációs csatornán (e-mail, sms stb.)
érkező üzeneteinek fogadása;
3. az ügyféligények meghatározása, az igényeknek megfelelően adatok, információk
számítógépes rendszerben történő megkeresése vagy rögzítése;
4. az ügyfél igényeinek megfelelő útbaigazítás, tájékoztatás, segítségnyújtás, probléma
kezelése;
5. időpont, helyszín, vagy személyekkel való találkozás egyeztetése;
6. ügyfelek tájékoztatása, tanácsadás, segítségnyújtás személyek, helyszínek,
információk elérhetőségében, szükség esetén idegen nyelven is;
7. levelek, tájékoztató anyagok, brosúrák és egyéb dokumentumok megküldése,
átadása az ügyfelek számára;
8. iratok, kartonok, ívek, egyéb dokumentumok szakszerű kezelése, tárolása
dokumentumkezelő rendszer alkalmazásával;
9. a szervezet működéséhez kapcsolódó listák, jegyzékek vezetése, kezelése;
10. korszerű ügyviteli és kommunikációs eszközök, információforrások kezelése;
11. beszámolás a vezetőnek.
➢ Diszpécser szolgálat: (Vagyonvédelmi szolgálat irányítása, napi feladatok
ellenőrzések meghatározása)
➢ Rendszerfelügyeleti szolgálat: Biztonságtechnikai védelmi rendszerek
folyamatos ellenőrzése, rendszermonitorozás.
➢ Kapuőr (kihelyezett áthaladási pontokon végzett ellenőrök)
Portaszolgálati feladatkör:
1. Belépési jogosultság ellenőrzése, illetéktelen személyek távoltartása;
2. A létesítmény beléptetési rendjének felügyelete koordinálása;
3. Személy és gépjárműforgalom ki és beléptetése a kijelölt parkolóhelyre való
elátirányítása, figyelemfelhívás az érvényes közlekedési szabályok betartására;
4. Külső munkavállalók, látogatók tájékoztatása, útbaigazítása;
5. A belépésre jogosult személyek eligazítása tűz-és munkavédelmi alapszabályok, ismertetése; (Pl.: kijelölt dohányzóhely, munkavédelmi eszköz használat stb.)
6. Csomagok ellenőrzése;
7. Alkoholszondás ellenőrzések végrehajtása;
8. Telefonos távfelügyelet, kezelése;
9. Vendégek fogadása, (Itiner), a fogadó fél kiértesítése és a vendég bekísérése.
10. A futár és postacsomagok átvétele, átadása, dokumentálása.
11. A kulcskezelés, jogosultság alapján történő kiadása, visszavétel, feljegyzések;
12. Video és behatolásvédelmi eszközök, felügyelete, jelzéseinek figyelése;
13. A megbízó tulajdonának védelmében bekövetkező állagromlások, károkozások
észlelése, felderítése, feljegyzése;
14. Naplók, formanyomtatványok kezelése napra készen, jelentések készítése;
15. Raktárak, egyéb létesítmények nyitása és zárása, jegyzőkönyvbe történő rögzítése;
16. Épületek zárása, ellenőrzése körbejárása;
17. Rendkívüli esemény, katasztrófa bekövetkeztekor, fenyegetésekor, segítségnyújtás a
kiürítésben a személy- és vagyonmentésben;
18. A beszállítók szállítóleveleinek, fuvarleveleinek, számláinak a regisztrációja.
19. A gépjárművek csomag fülke és rakterének, átvizsgálása.
20. A rakomány épségének ellenőrzésére (Plomba).
21. Érkezés és távozás célállomásának regisztrációja.
22. Ellenőrzést követően a kijelölt rakodótérre való átirányítása;
Keressen minket bizalommal.